BIY AD

5 Kasım 2010 Cuma

Ben Basketbol Aşığıyım

Özellikle de kadın basketbol. Galatasaray kadrosunun beraber çalıştığı 1.5 aydaki berbat gidişatı beni bu yazıyı yazmaya mecbur bıraktı müthiş görüşlerimle sizleri de aydınlatacağım birazdan. Ama öncesinde biraz kendimi tanıtayım; ben salonda 200 kişinin olduğu maçlarda 201. kişiyim, maçlara pek gitmem. Televizyonda yakalarsam da izlemem ama doğuştan gelen bir yetenekle her şeyi bilebiliyorum. Korkmayın hemen özel güçlerim yok, derbilere gider; 10 Lincoln formamı giyer, takımımı desteklerim. Rakibe, rakibin oyuncularına küfür ederek verdiğim savunma katkısının yanında, gerektiği anlarda yabancı madde atarak, en kritik anında maçı durduran da benim. Dedim ya basketbolu biliyorum!

Çok geniş bir oyuncu hazinem var benim, ufak bir örnekle kanıtlayayım, dünyada 3 tane oyun kurucu var; Sue Bird, Becky Hammon ve Lindsay Whalen! Evet Whalen'i, Gökçe'nin Gsbasket'te asılı duran yazısından öğrenmiş olabilirim ama dişimle tırnağımla Becky ile Sue'yi kendim tanıdım. Bizde böyle oyuncular yok, haydi onları geçtim Pondexter neden bizde değil? Cappie Pondexter'ı tanımayanlar için söyleyeyim, kendisi ilahımdır. Fena üçlük atar, onu Fenerbahçe'deyken çoook izledim. O kadar izledim ki beynim aşındı, ikinci bir isim bilmiyorum hep onu söylüyorum transfer tavsiyesi olarak. Şaşıracaksınız ama ben de hata yapıyorum; yazın 'Taurasi kim yeaa, bizim Seimone'dan iyi mi' dedim. Evet diyenlere 'Fener hayranı' dedim ama iyiymiş gerçekten. Fenerbahçe'den ayrılınca onu da transfer listeme eklerim, iki de bir haykırırım 'bize Taurasi lazııııım' diye. Önerilerim bitmedi; Tamika Catchings, Sophia Young... Geniş portföyümdeki oyuncuların Galatasaray ve Fenerbahçe'de oynamaları sizi yanıltmasın ben onları WNBA'de de izliyorum. Bu Tamika denen abla, geçtiğimiz sene çok katkı vermedi Galatasaray'a, ben de durur muyum 'bu mu lan yıldız' diye yapıştırdım yaftayı. Biraz tezcanlıyım kabul ama üstün scout yeteneklerimle Tamika'daki ışığı gören de benim. Bu sene takımda olsa daha çok sayı atardı, he bu arada benim tarzım bu, hücumu seviyorum. 100 yiyelim 101 atalım benim için sorun yok, sürekli Cappie, Pondexter, Cappie Pondexter gibi skorer isimleri önermemin sebebi de bu.

Yerli oyuncular hakkında da biraz konuşayım. Kalite düşük!.. Fener'de bir Nevriye var, başımızın belası. Bir bizim maçlarda oynar. Sanırım yani, çok fanatik olduğum için bakmam diğer maçlarda ne yapmış, gerçekten Türkiye'deki oyuncu kalitesinin çok üstünde bir isim mi vs. bunlarla ilgilenmem ama Nevriye'ye bir çare bulamamamızı kabullenemiyorum! Hakeza Birsen de öyle, dur Birsel miydi onun adı? Yalnız Esra Şencebe geri dönmeli, güzel kızdı. Üçlük de atıyordu bir kaç sene önce, şimdi öyle mi bizdeki yerliler? Alt yapı hakkında da spesifik görüşlerim var; 'bizden bir halt olmaz'. Gelsin Amerikalılar, hep onlar oynasın, Pondexter üçlük atsın...

Gelenekçi bir adamım, 'gelen ağam, giden paşam' demem. Giden paşam da, gelene kanım ısınmadı benim. Türkiye'nin en çok kupa kazanan hocasının ahı tutuyor bence. Öyle kolay harcanacak adam mıydı, zaferimizi yediler matmazel :(. Hazır ol, eleştiri oklarımı sana yöneltiyorum şimdi Ceyhun Efendi! Mersin'de iki sene bir şeyler yaptın diye Galatasaray'a nasıl geldin, aklım ermedi. Rotasyonu sanki biz bilmiyoruz, tutturdun rotasyon, rotasyon diye. Işıl, Seimone 41 dakika nefessiz oynarlar, niye yapıyorsun bunu? Bizim kızlardan bir halt olmaz dedim ya, rotasyon yapıp onlara süre verince ne olacak, oyuncu mu yetiştireceksin başımıza? Bizim zihniyetimiz belli al 3 tane 30 yaş civarı tecrübeli 4 tane de Amerikalı çevir çevir oynat. Burası Galatasaray, biz Yenilmez Armada'yız, her sene şampiyon oluyoruz bir sene nasıl beklerim ben, daha 5. maçta attı sigortalarım bak! 30 yaş civarı oyuncu dedim de aklıma geldi, Nihan Anaz'ı da çok eleştiriyorum ben ama Spartak maçında -bir mana ifade etmese de- ayakta kalan tek oyuncumuz olması beni şaşırttı. Sanırım sahada Nihan gibi, takım düştüğü anlarda bu oyun böyle oynanır diye arkadaşlarına gösteren, ayakta kalan tecrübelilere ihtiyaç var bu oyunda. Bir maçlık kredi kazandın Nihan Hanım, eğer Cappie'm gibi skor üretemezsen haftaya görüşürüz!

Yazımı bitirmeden önce, Avrupalı oyuncu tavsiyesinde bulunacağım. Eğer bu ismi transfer edersek, önümüzdeki yıldan itibaren Türk olarak oynatabiliriz: Cappie Pondexter. Şaka yaptım, şaka. O bilgi denizi zihnimin içinde Avrupalı oyuncular da var. Petra Ujhelyi, Petra, Yelena Leuchanka, Petra...

3 yorum:

Gazanfer Tosun dedi ki...

Cappie bizi uçurur ! :D

Alperen dedi ki...

Yorumlarının aşağı, yukarı tamamına katılıyorum Aras Abi ancak senin gibi birisinin de ufak hesaplar peşinde koşan zavallılara laf yetiştirmesini senin açından talihsizlik olarak değerlendiriyorum.

Burayı takipteyiz biz, sen GSBasket'i takip etmesen de olur zira orada çıldırmamak elde değil kimi zaman... :) Şaka bir yana GSBasket'te yazmaya başlamandan da çok memnunuz ancak o insanları önemsememelisin bence, sadece bence... :)

Adsız dedi ki...

Alperen aslında haklısın ama sadece forumda değil her yerdeler :). Takip etme şansının bu derece düşük olduğu bir branşta, ilgi oranı da malumken nasıl bilebiliyor insanlar bu kadar şeyi ona tepkiliyim biraz.

Bu oyunu kimseden iyi bildiğimi iddia etmiyorum zaten ama Seimone hakkında bunları biliyor musunuz yazısını yazarken ben de 5 tane yeni şey öğrendim. İzlemeden, kafa yormadan çene yoranlara, Kalaycıoğlu daha iyiydi derken yanına argüman sunamayan, Cappie-Cappie derken yerine 2. bir isim sunamayan herkese ufak bir iğneleme yaptık. Sen, Gazanfer gibi 'basketten anlamayanlar(!)' değil de, başlıktaki 'Basketbol Aşıkları' bu yazıyı okuyup, lan harbi Pondexter'dan başka kim var diye düşündüyse yazı amacına ulaşmış olur :)