BIY AD

8 Ekim 2009 Perşembe

Samsun Basket : 66 - Tarsus Belediyesi: 65

Çankaya Üniversitesi'nin düzenlediği hazırlık turnuvasının ilk maçında Samsun Basketbol Tarsus Belediyesi'ni, son topa kadar çekişmeli geçen karşılaşmada 66-65 mağlup etmeyi başardı. Samsun takımını merak ediyordum yeni sezon öncesinde, gidip yerinde izledim bu maçı.

İyi başladı Samsun takımı maça özellikle savunma konsantrasyonları oldukça yüksekti maçın başında ve ilk on dakikada yalnızca 12 sayı yediler. Hücum sahasında da bol penetreye dayalı hücumları ile 20 sayı bulmayı başardılar ve ilk on dakikayı 20-12'lik skorla üstün geçtiler. İlk çeyrekte sayıya çevirmekte zorlansalar da pota altını üstünlüğünü elinde tutması maçın geri kalanını da şekillendiren etmenlerden biri oldu Samsun takımı adına.

İkinci çeyreğin ortasına doğru fark çift hanelere kadar çıktı Samsun lehine, 28-18'lik skor ile. Bu noktada mola almak yerine takımın hemen hemen tamamını değiştirme alternatifine yönelen coach Erdal Yeğin bunun da karşılığını olumlu olarak aldı çeyreğin geri kalan kısmında. Bu dakikadan itibaren oyuna giren beş iyi bir savunma direnci ortaya koyarak devre sonuna kadar rakibine sayı izni vermedi ve yakaladığı 11-0'lık seri ile öne geçmeyi başardı, 28-29. Bu öne geçmeyi başaran beşte yer alan Kübra Siyahdemir savunmada gösterdiği gayretin yanı sıra hücumda da top kullanma isteği ile dikkatimi çekti. Bir üçlük ve hemen sonraki hücumda yaptığı güzel asist ile bu serinin yaratılmasını sağlayan isimlerden biri oldu Kübra, yaptığı başarılı savunmanın karşılığında kazandığı topu hızlı hücumda yanlış tercih ile sayıya çevirememesi ise en az bu hücum performansı kadar düşündürdü beni.

Maça olduğu gibi üçüncü çeyreğe de oldukça hızlı başladı Samsun takımı. Maçın başında onlara farkı getiren penetre hücumunun yanı sıra, bu kez pota altında buldukları müsait pozisyonları da yüksek yüzdeyle bitirince çeyrek sonuna doğru fark on iki sayıya kadar çıktı, 50-38. Bu farkın oluşmasını sağlayan isimlerden biri de Kübra Siyahdemir oldu Tarsus takımında. Kolay yenilen sayıların ardından, hücumda tıkanan Güney temsilcisinde iki hücum üstüste felaket şut tercihlerinde bulunan Kübra, bunların üstüne bir de top kaybı yapınca Erdal Yeğin de daha fazla dayanamadı ve yanına aldı onu. Oyunun Samsun takımına döndüğü anlarda dahi Erdal Yeğin bilerek olmaması da önemli bir detaydı maç içinde. Hazırlık maçı nihayetinde bu eksiklikler görülsün diye yapılıyor bu maçlar tabii ama mola almak da bence iyi bir hazırlıktır, sezon içinde yaşanacak olayların eşleniği olarak. Oyuncularının kendi çözüm yollarını bulmasını istedi diye düşünüyorum ama Kübra'nın bunu yapamadığı kesindi üçüncü çeyrekte. Gidiş yolundan puanını da kırdı zaten hemen coach.

53 - 44 Samsun üstünlüğü ile girilen son periyotta Tarsus takımından bir geri dönüş beklemiyordum aslında. Ama Samsun takımın tüm oyunculara şans verme isteği ve başarısız zone savunmaları Tarsus takımının iştahını kabartmış olacak ki, onlar da yeniden maçın içine girmeyi başardılar. Bu periyotta ilk dört dakika boyunca rakibine sayı izni vermeyen Tarsus takımı 6-0'lık bir başlangıç ile skoru 53-50'e getirmeyi başardı. Yine Kübra'nın içinde yer aldığı beşin iyi savunması ve hücumda Rooneka Hodges'in basketleri ile oyuna tutundu Tarsus takımıi özellikle Hodges'in kritik anlarda sol dipten bulduğu iki üçlük ve o şutları kullanırken sergilediği özgüven önemliydi onlar adına. Oldukça beğendim ben Hodges'i, sağlam kalkıyor şuta ve oldukça da kuvvetli. Son topta Kübra'nın asistinde bulunan basket faul ile 65-64 öne geçmeyi başaran Tarsus takımı, bitime yaklaşık 20 saniye kala başlayan Samsun hücumunda iki faul hakları varken, Saynur'a şut imkanı verdiler. Ve orta mesafeden isabeti bulan Saynu takımını öne geçirdi. Alınan molanın ardından Tarsus takımına kalan iki saniyede ise, bu kez yine iki faul hakkı olmasına rağmen faul yapamayan bir Samsun takımı gördük. Oya iki saniyede şutu bulsa da isabet sağlayamadı ve maçı 66-65 Samsun Basketbol kazandı.

Kübra Siyahdemir'i merak ettiğim için de tercih etmiştim aslında bu maçı özellikle. Net istatistikleri bilmiyorum ama benim saydığım dört tane çok kötü şut tercihi vardı üçüncü çeyreğin sonuna gelindiğinde. Şutuna güvenen bir oyuncu ve bu güveni sağlayacak kadar da iyi şutu var ama olay tam olarak bu değil. Doğru zamanda doğru tercih dediğimiz olay var yani shot selection, bu noktada sorunları var Kübra'nın. İnce vücud yapısına rağmen gösterdiği savunma azmi ve isteği, biraz güçlenirse eğer bunu daha iyi yapabileceğinin kanıtı. Oyunun sıkıştığı anlarda topu rakip sahaya taşıyan, oyunu kuran isimdi bugün. Ortalamanın üstünde bir pasör özelliği de mevcut Kübra'nın. Şut seçimleri konusunda biraz daha seçici olduğunda Tarsus takımının önemli silahlarından biri olacaktır bu sene. Eli ısındığında şut kaçırmadığını biliyorum ama mühim olan bu şutunu istikrarlı hale getirebilmek, bunu başardığında farklı bir Kübra olacağını düşünüyorum ben. Bizimle olan sözleşmesi devam etmiyor yani kiralık değil Tarsus takımında, benim bildiğim kadarıyla. Ama takip edilmesi gereken bir oyuncu bana göre, gelişim göstereceğini düşünüyorum.

Samsun tarafı için gittiğimi söylemiştim ama Kübra'yı da yazmadan geçmek istemedim. Samsun hakkında konuşmak için şu an erken, lig genelini düşünerek. Geçen sezonki kadar kaliteli ve iç - dış dengesini sağlayan önemli hücum güçleri olan bir takım değiller ama orası kesin. Potansiyelli bir kadro var şu an ellerinde ama bunun ne kadarı kinetiğe dönüşecek, orasını kestirmek güç. Takım olmayı başarabilirlerse eğer yine can yakmaya devam edeceklerdir orası kesin, biraz daha beklemek lazım onlarla alakalı görüş belirtmek için. Yeni transferler İlsu Darıcıoğlu ve Hande Kayalar ikilisinin ürettiği 22 sayı da dikkat çekiciydi Samsun takımında, atlamayalım. Gülşah Akkaya bugün forma giymediğini de ekleyelim yazının sonuna zira performansını merak ettiğim isimlerden biri de oydu.


Cansu Aslan 6 Vera Atanasova 9 Saynur Zorlu 4 Lyubov Alyoshkina 6 İlsu Darıcıoğlu 12 Dilek Biçer 4 Hande Kayalar 10 Katryna Gaither 4 Quianna Chaney 7 Hanife Çakır 2

2 yorum:

Adsız dedi ki...

gülşah samsundaki 22 sayı attığı maçta ayak bileğini burktuğu için bu maçta oynayamadı..

Burak Eren dedi ki...

Cansu Arslan için bu kıza dikkat edin diyorum.